Отандық археологияның дамуы


Қазақ халқының ою-өрнектерінің төркіні мен дамуы


Төрт түліктің төресі - қазақтар жылқыға қалай күтім көрсеткен


«Сокровища великой степи». Серия 2. Номады - истинные сыны Дракона


«Сокровища великой степи». Серия 1. Истоки рыцарства


Категория: "Культура"

Бекболат Әшеке батыр

Бекболат Әшеке 1943 жылы Жетісу облысына қарасты Жайылмыс болысындағы Үшқоңыр шатқалына таяу маңда туған. Оның сойы қазақ халқын қорғауда аты шыққан текті әулеттен еді. Бекболаттың арғы атасы Есенқұл өзінің он ұлымен жоңғар шапқынына қарсы шыққан белгілі батырлар әулеті болатын. Есенқұлдың үшінші ұлы Дайырбек батырдан Бекболат туған еді. Ол батырлығымен ғана емес, қонақжайлығымен,

Сабатой – Сабантой емес

Бұл мерекені бүгінде түркі халықтарының ішінде тек қана саха жұрты «Ысыах» атауымен жоғары дәрежеде жаңажылдық мәртебе беріп өтіп жүр. Мереке ғасырлар бойғы алуан идеологияның әсерімен түрліше аталып, түрлі сипатқа енгенін жасыра алмаймыз. Сабатой мерекесі - аса ежелгі тәңірлік танымнан бастау алатын мейрам. «Сабатой» сөзі былғарыдан тігілген қымыз құйуға арналған ыдыс атауынан қалыптасқан.

Живопись, графика, дизайн в отдельно взятой творческой семье

Поражает не только высокое художественное качество, но и количество работ Галины Павловны и Александра Кабдыкаримовича. «В нашей выставке мы говорим о современном Казахстане через живопись, графику и дизайн», - подводит итог Александр Садвакасов. Справка Галина Павловна Садвакасова-Тарасова – Член Союза художников Казахстана. Родилась в Челябинске в России в 1957 году. Окончила АХУ имени Н.В.

Юечжи – ошақтылар хандығы

Алайда, «юечжи» түрінде жазылған сөз А.Қансарбайдың ойынша «ошақты» дегенді білдірмек. Әрине, ошақты тайпасы кәзір қазақ халқының құрамында бар. Бұл пайымға қарсы тұратындар жеткілікті, бірақ тарихшы бұған өз айғағын қарсы қойып отыр. Егер де қытай жазбасындағы сөзде басында О дыбысы келсе, оны қытайлар ЮЭ деп оқиды. Осыдан келіп бұл жазба «юэшақты» болып айтылады. Бірақ бұл ежелгі қытайлар үшін

Көкпар қалай пайда болды?

Көкпар – Сібірден Үнді мұхитына дейін, Каспиден Шығыс Түркістанға дейінгі апайтөс аралықта атты мәдениеттің асыл мұрасы болып табылады. Көкпар Орталық Азия халықтары арасында кең тараған ойын. Атап айтқанда қазақ, қырғыз, тәжік, өзбек, пуштун халықтарына таралған. Осыған ұқсас атты ойын кейбір Азия елдерінде, сондай-ақ, Аргентина халқының да көкпарға ұқсас ат ойыны болған. Голливудта 1971 жылы

Разбойники Казахской степи

Действительно, разбойники никогда не будут называть себя «разбойниками» и не соглашаться с мнением, что «со стороны виднее». Но факт остается фактом. В Великую степь на протяжении тысячелетий с оружием в руках никто особо не спешил соваться. Из оседлых, конечно – соседи-кочевники сами были «разбойниками», поэтому наши земли были постоянным местом конфликтов интересов. Но об этом отдельный

Служение музам

– Игорь Васильевич, в последнее время вы много и активно снимаетесь в кино. В «Бизнесменах» у Акана Сатаева, в «Свадьбе на троих» у Аскара Бисембина, во многих исторических картинах. Какой проект из вашей фильмографии вы бы выделили особо? – Я очень люблю телефильм ««Ән-аға» о композиторе Шамши Калдаякове, где я сыграл замечательного композитора, профессора Василия Великанова. Он когда-то

Ежелгі Қаңлы елі

Қытай жазбасында Қаңлы алғаш рет «кәнзөй» түрінде б.д.д. 2-ғасырда аталады. Б.д.д. 138 жылы қытайдың У-ди императоры батысқа қарай елшісін жөнелтеді. Онымен бірге аттанған кінәз Дшән Сиән 13 жылдан кейін оралады. Оның жазып қалдырған сапархатында бұрын беймәлім елдер туралы ақпар бар. Солардың ішінде Қаңлы елі де бар еді. Қаңлының 90 мыңдық қолы бар екен. Қытайлық Хән тарихында Қаңлы туралы

Тоғызат. Арап сыйпыры. Абақ-керей.

Б.з.д. 5-ғасырға дейінгі кездерде қолданылған грекше «абак», латынша «абакус» аталған санау сайманы болған. Бұл сайман тақтада қатарласқан ұзынша бөлмешіктерге бөліп және тізілген фишка/ойынтастарды сол бөлмешіктерде жылжыту арқылы санау жүзеге асқан. Осы тақтаның қатарлас сопақ бөлмешіктері тоғызат тақтасындағы қатарласқан отауларын еске салады.Абақ сайман ретінде тарихта ежелгі Бабылда б.д.д.

Гражданские войны в Казахстане. Уроки истории

Для начала пару слов предыстории – ну, для общего понимания ситуации. В 1227 году на территории Дешт-и-Кипчака образовалось государство, в мировой исторической науке принятое называть «протоказахским». Речь идет об Ак Орде, улусе Орда-Ежена, которая в 1361 году стало суверенным государством. Правда, через лет 70 Белая Орда распалась на Узбекское ханство и Ногайскую орду, а оставшуюся часть

Қаратай хан

Оның аты әлі күнге ресми тарихта таныла қойған жоқ, оқулықтарда кездеспейді. Бұның басты себебі, Ресейлік саясаттың Қаратай ханның кейпін мейлінше жек көріп, барынша тарихтан аластағанында болып отыр. Қаратай – қазақ халқының тарихындағы биік те, беделді әулетте дүниеге келді. Оның атасы Әбілқайыр хан аңызға айналған бүкілқазақтық қолбасы болғаны мәлім, оның есімі әсіресе жоңғарға қарсы жорықта

Қымызмұрындық рәсімдері

Жоғарыда аталған мазмұнды көріністерге қарағанда, қымызмұрындық ежелгі дәуірдің мифологиялық-сенімдік дәуірдегі танымнан тамыр тартатын, одан бергі дәуірлерде дүниетаным мен ғұрыптарға қаныққан іргелі жоралғы. Алайда бұл шараны жай ғана сусын мерекесі ретінде еуропалық сыра тойымен шатастыруға болмайды. Түрлі ақпарат көздерінен жинақталған қымызмұрындық рәсімдерін

Ғұндар

Ғұндар тарихына арналған мыңдаған деректі фильмдер мен кітаптар, зерттемелер шықты. Соншалықты көптеген еңбектер бола тұра «ғұн» этнонимінің шығуына қатысты бірыңғай пікір мен пайым жоқ, әрқайсысы әр жаққа тартуда. «Ғұн» сөзінің нақты нені білдіретінін анық айтуға ешқайсысының батылы жетер емес. Жуырда тарихшы әрі ютубер Асланбек Қаңсарбаев осы тақырыпқа барып, барлық нұсқаны қарастырып

Наурыздың қазақы атаулары мен табиғи нышандары

Бәлкім, «наурыз» сөзі ертеректе «наруыз» аталуы да мүмкін: нар – күн. Уыз-мереке атауына қатысты Болат Бопайұлының мына бір халық өлеңін келтіруі тегін емес: Уыз айы туғанда, көкте ай толғанда,Қозы, лақтар маңырап, қой мен қозы жамырап, Рахаттанып қаласың, уызға қарын тойғанда.Уыз айы болғанда, ай қараңғы солғанда, Ақ көбейіп бұл маңда, қыраңдап бір қаларсың, Уыз айда уыз бай, уызға келер қонақ

Түркілер Наурызды қалай тойлаған

Отырық жұрттар күнтізбені шаруаға, тіршілікке қолайлы болу-болмауына барынша мұқият қарастырса, көшегендердегі Наурызға деген көзқарас тұрмыстық қажеттіліктен гөрі ғұрыптық, жоралғылық, танымдық рәсімдермен айшықталған. Осындай жазбаны белгілі этнограф-жазушы А.Сейдімбекұлы былай келтіреді: «...Грек тарихшысы Квинт Руф (б.з.д. І ғ.) өзінің «Ескендір жорығы» деп аталатын еңбегінде Орта Азия

«В каждой моей картине есть частичка Бога»

Марлан Нысанбаев - известный в Казахстане и за рубежом казахстанский живописец, акварелист, арт-менеджер. Участник многих республиканских и зарубежных выставок, лауреат премии «Айтматовские чтения», Лауреат премии Аркадия Безрукова, Лауреат премии Исатая Исабаева, награжден медалью «Қазақ Өнерінің Қайраткері - «Деятель казахского искусства». Его работы находятся в коллекции Государственного

Наурызды мейрамдаудың үш санаты

Сөйтіп, Наурыздың санаттары да жетілік санмен қамтылған. Өйткені Наурыз мейрамы ғарыштың ежелгі ұлы үш санаттың (категория) жеті еселенуімен анықталады: жеті дәм (наурызкөже); жеті өң (алуан бояулы әшекей, түрлі түсті киешек); жеті үн (жетіген, жеті қоңырау немесе жеті адамның хоры).Наурыз Құбылыстың басы болғандықтан, оның санаттарының жетік те кемел болуы ойластырылған және іске асырылған. Сол

Амал. Көрісу. Мүшелдік жыл басы

Сол себептен де қысы қатал далалық аттылы түркілер үшін бұл үдеріс қыспен бірге ескі жылмен де қоштасу осы кезге сәйкес келеді. Яғни, Амал мен Күннің «қауышуы» далалықтардың да ежелгі көкірек түйістіру ғұрпының туындауына түрткі болуы мүмкін. Сөйтіп, Григориан күнтізбесінде – 14 наурыз (ескіше, Юлианша – 1 наурыз) мүшелдік Жаңа жыл орнайды. Биыл Сиыр жылын Барыс жылы осы күні ауыстырады. Бұл

«Банды» аталған Аманғали батыр

Аманғали Кенжеақметұлы Бөкей ордасыТума ауылында 1888 жылы дүниеге келіпті. Ол он баланың тұңғышы болды. Шыққан тегі Алшынның Байлы тайпасына жататын Беріш еді. Ол жастайынан батыл да өжет болып өскен, кіші жүздің белгілі палуаны, серісі, ақыны болып атағы жайылған жігіт болатын. 1916 жылғы ресейлік патша жарлығы бойынша Аманғали тылдағы жұмысқа алынып, туған елге 1917 жылы болған буржуазиялық

Наурыз мерекесі қайда, қайдан шыққан?

Ежелгі Бабылда көктемгі Күн мен Түннің теңелісін 12 күн бойы атап өтіпті. Ол дәстүр Жерорта теңізі маңындағы халықтар арқылы Еуропаға жетті дейтін пайым бар. Дәстүрлі діндер қалыптасқанға дейін көп халықтар сол біртұтас онекікүндік көктемгі мерекені атап келген. Мысалы, славяндар «масленица» аталатын ежелгі мерекесін он екі күн атайтын болған, одан халық ажырамағасын, христиандық мейрамға

Нағашы мен айдаһар

«Дала дракондары мен оның құлдары және айдаһар», мақаламызда айдаһарлардың ежелгі бейнелері мен аңыздары ата-бабамыздың құндылығы саналғанын, ол қасиетті рух пен қуатты, күшті білдіргенін келтіргенбіз. Алайда қазақ санасы сол рухани дүлей бейнеден қалай айырылды, неліктен ол қорқынышты, үрейлі кейіпке айналды?Іздестіре келгенде, жылантекті айдаһарға қатысты қыруар қат-қабат рухани қазынаға

Дала дракондары мен оның құлдары және айдаһар

Канадада тұратын қытайтекті Тенгудің дәйегіне қарағанда, дракон культіне қатысты Қытайда 3 дәуірге жататын 3 түрлі драконның сорабы табылған. Б.д.д. 8 мың жыл бұрынғы, 7 мың жыл бұрынғы және 6 мың жыл бұрынғы болып келеді де, бұлардың бәрі де, қытай қамалына кірмейтін Ішкі Маңғолиядағы ежелгі көшегендердің жерінен табылған. Басқаша айтқанда, дракон тарихы Қытай жерінен табылмай отыр.ТАҚЫРЫП

Ұят бола ма? Казахский стыд

Чтобы читатель сразу понял, что мы не собираемся представить себя моралистами и у нас совершенно нет желания навязывать кому-то свое мнение. Просто нужно понять, насколько уместно использовать упрек «Уят болады!», а также учитывать, что при общем «казахском менталитете», обычаи и традиции в разных регионах Казахстана могут различаться.С другой стороны, необходимо учитывать, что традиции бывают

Салахаддинді тұстастары Мұзаффар-аддин Көкбөрі атаған

Оны біреулер күрт, енді біреуі төрік-оғыз, тағы бір нұсқа бойынша ол түрікпенделген күрт тайпасынан делінеді, яғни ұзақ уақыт бойы оғыздар арасында тұрып, соларға сіңген күрт тегінен дейді. Мәселен, қазырғы кезде түрікпендер арасына сіңген күрттер жеткілікті. Олардың тілі түрікпенше және өздерін түрікпенбіз дейді. Айюбилер әулетін қарастыра келе, бұл әулет төрік (түркі) руларымен тығыз

Қырықы. 40 дней памяти

Ритуалы, связанные с похоронами и поминками у казахов, являются, наверное, самым ярким синтезом различных религий. Как бы странно и, на первый взгляд, нелепо это бы не звучало. Причем, здесь мы видим не только смешение Ислама и Тенгрианства, но и других направлений мировоззрения. Многие из нас даже не задумываются над значением тех или иных ритуалов, даже хорошо зная их последовательность и

Анақарыс пен Абай – ұлы даланың қос ойшылы

Бізге жеткен тарихи ақпар бойынша ежелгі сақтардың саптағы ең төменгі әскери бөлімі 9 сарбаздан тұрған: шайқас алаңында төртеуі алдыңғы шепте, бесеуі артқы қатарда жайғасады. Артқы бестіктің қақ ортасында тоғызбасы жүреді. Бұнымен ол өзіне қарасты әскери бөлімшені көруге, басқаруға және сардар ретінде өзінің қауіпсіздігіне мүмкіндік алады. Сақтардың майдандағы бұл шебінен хабары мол гректер

Именины у Нины и праздник Нинооба

По данным Национальной администрации туризма Грузии, с января по октябрь 2021 года страну посетили более 48,1 тысячи граждан Казахстана. Это на 304 % больше, чем за такой же период 2020 года. Но на 35,6 % меньше, чем в 2019 г. – пандемия сделала свое черное дело, изрядно подкосив грузинский туризм, доля которого в экономике страны до пандемии занимала 10 %. Власти всеми силами пытаются вернуть

Аттан! По коням!

Действительно, любовь к лошадям у казахов (впрочем, не только у нас) в крови. И это немудрено – тысячелетиями они не только сопровождали нас всю жизнь, но и были движущей силой развития культуры и самой нации. причем, движущей силой во всех смыслах – и в прямом, и переносном, и культурном, и так далее.Логично было бы упомянуть и о том, что конина и ее производные была и остается одним из главных

Из Казахстана - с любовью к кино

Сразу несколько ярких кинособытий произошли на исходе минувшего года и открывают нынешний. В Алматы впервые прошли показы Short Anima Doc Государственного центра поддержки национального кино, в рамках которых зрителю представили отечественные анимационные, документальные и короткометражные ленты. Среди последних – картины, уже признанные жюри нескольких международных фестивалей. Фильм «Мерген»

Калейдоскоп рождественских чудес

Надо пояснить, что на самом деле христианские церкви (как православная, так и католическая) празднуют Рождество 25 декабря, но по разным календарям. По григорианскому календарю живет весь современный мир. И в том числе Римско-Католическая церковь, протестанты (лютеране, англикане, часть методистов, баптистов и пятидесятников), а также православные Константинопольская, Александрийская,

Вторая жизнь Талхиза, или как мы уничтожаем свою историю

Известные казахстанские ученые, археологи, художники, сотрудники отдела культуры и развития языков Талгарского района уже не первый год бьют тревогу - мы сами планомерно уничтожаем культурные и исторические памятники мирового значения, которым богат наш край. Во время недавнего круглого стола: «Городище Талгар - мировое культурное наследие вдоль Шелкового пути», они еще раз говорили о том, что

В Нур-Султане представлено новое издание книги «За нами Москва! Записки офицера»

В Русском доме в Нур-Султане прошла презентация нового издания книги Героя Советского Союза Бауыржана Момышулы «За нами Москва! Записки офицера». Специальным гостем события стал известный журналист Бекет Момынкул – внучатый племянник прославленного казахского полководца и талантливого писателя.Впервые книга была представлена столичной публике в начале декабря на открытии международного

Түркілерде кескіндеме болған ба?

Ішінара алиялық, соның ішінде Қытай, Оңтүстік Азия елдерінің де мұраларын таныстыратыны бар. Ал бүкіл Евразияны бағындырған, Азияға, Таяу Шығысқа өз білегін талай көрсеткен түркі халықтарының кескіндемесі бар ма? Болса қайда деген сауалдар мазалайтыны табиғи жайт. Тарихтың бұған қатысты үнсіздігі әділетсіз еді. Шын мәнінде түркілер кескіндемесіз болған емес! Рублевтар, Бангоговтар, Шишкиндер,

Праздники казахов. Той не главное?

Действительно, основа праздности казахов во многом лежит в отношении к тем или иным событиям, глубоких традициях и несколько ином восприятии того, что отмечают, а не только (и не столько) желании повеселиться. Хотя надо отметить, что многие этого не знают. Другими словами, это со стороны те или иные празднества выглядят одинаково – с непременным бешбармаком и казы-карта на столе и вино-водочными

Анна Дегтярева: С любовью из Арктики

В интернете сегодня можно найти массу невероятных вакансий. Так, моя юная подруга Даша как-то провела беззаботное лето на Северном Кипре, спасая крошечных черепах от солнечного удара и смерти. А для себя я недавно нашла работу мечты - ресторанный критик в New York Magazine. В мои обязанности входило бы посещение за счет редакции нью-йоркских ресторанов в течение года, писать захватывающие

Аверкий Белов: «Счастье есть, но его нужно очистить от примесей»

Знакомые рассказали о том, что многие православные священники давно увлекаются стихосложением. Мне стало интересно, что может вдохновить на сочинение стихов человека, ведущего особенный образ жизни - например, монаха? Какие чувства возникают в его душе, чтобы подобрать точные слова, сложить их в гармоничные строчки и рифмы? Что влияет на способность писать стихи и что можно считать лучшими

Диляра Тасбулатова: «Зритель изменился – и далеко не в лучшую сторону»

- Диляра, вы давно покинули Казахстан. Можете ли вы рассказать, каким было казахстанское общество в те времена, когда вы здесь жили, и какова тогда была алматинская интеллигенция? Насколько она отличалась от московского истеблишмента – не политического, а творческого? - Казахстанское общество было более косным, что ли, и медлительным. Москва очень стремительный город. Более ответственный: дела

Казахская демонология: камлание бақсы

Для начала еще раз отметим одну странность. При том, что большинство казахов почитает аруахов, прямо или косвенно веря в них, немало находится тех, кто, скажем так, скептически относится к современным шаманам. В прошлый раз мы говорили, что тому существует две основные причины – советское атеистическое прошлое и чрезмерно религиозное настоящее. Переубеждать первых или вторых мы не собираемся,

Казахская демонология: проводники и посредники

Однако в настоящее время определенная часть общества скептически относится к этой практике. Мы никого не собираемся переубеждать – просто обратим внимание на некоторые моменты, о которых следует знать, чтобы было хотя бы общее понимание того, почему так происходит.Мракобесы или...?Действительно, отношение к шаманам в нашем обществе, мягко говоря, неоднозначное. Неверие в шаманов бывает разное -

Казахская демонология: Живой животный мир

Для начала, наверное, следует немного окунуться в историю. Но не настолько глубоко – всего на пару-тройку тысячелетий от наших с вами дней. Можно было и еще дальше, но это займет много времени. К этому моменту, который учеными принято называть эпохой ранних кочевников, через центр Евразии уже пронеслось первое великое переселение народов, здесь пролегали маршруты Нефритового (прадеда Шелкового)

Казахская демонология: Духи в помощь

Они идут не только в противовес «темной стороне», но вполне могут жить отдельной жизнью. Вот о них сегодня и поговорим немного.В первую очередь стоит напомнить об особенности казахской (степной) мифологии, которая носит одновременно героический и легендарный (в смысле, на основе легенд) образ. Это даже в большей степени касается рассказов-былин о добрых духах, чем о злых. Ведь о победе добра над

Казахская демонология: злые духи

Наш материал о злых духах (женского рода), приносящих болезни и другие несчастья на головы казахов, вызвал определенный интерес у читателей. Некоторые из них рассказывали о своем опыте или опыте близких встречи с ними, а кто-то отмечал, что ныне, благодаря «единобожью» и медицине, таких «пережитков» уже почти не встретишь. Мы не станем подбадривать первых и вступать в диспут со вторыми (или

Казахская демонология: насылающие болезни

Начать, наверное, следует с личного, так сказать, опыта. Хоть особо не принято употреблять личные местоимения первого лица (единственного числа), но на этот раз придется. Мне тогда было лет 5-6, лежал с сильной температурой. Ночью проснулся и вижу, что шторы почему-то открыты, и в комнату льется лунный свет. Свет был четкий, но местами какой-то смазанный. Точно помню свои ощущения в тот момент.

Қазақ баскиіміндегі үкі қайдан?

Дәл осындай құс ежелгі Ғұн патшасының тәжді бөркінде алтынмен апталып тұрып жасалған және оның маңдайында емес, тас төбесінде құстың өзі бейнеленген. Ал енді қазақ бөркінің төбесіне тағылатын үкі қауырсынын қараңыз!Бұның барлығы тарихи бір түзудің бойында бір-бірін толықтырып, сабақтасып тұрған артефакттар.Бұл құс қазақ тілінде «байғыз» аталады, ауызекі тілде «үкі» саналады және қауырсын да

Матрёшка «батыр» сөзінен шыққан ба?

Орыс қуыршағы жақында ғана жапон үлгісінен алынғанымен, бұл «туындыны» орыс танымына «мать» - аналық негіз ұғымымен байланыстыруға тырысатын насихатты қолдан қалыптастыруда. Алайда, атауы «мать» сөзінен туындайтын болса, бұл қуыршақтар «матерушка», «матушка» неге аталмады деген сауал туындайды...Әрине, бұл ойыншыққа ұқсас түркілерде де бірінің ішіне бірін іштестіре салатындай үлгілер аз емес.

Да помогут нам духи предков!

Вообще, мы собирались подробнее рассказать о демонологии и мифологии у казахов, но сама тема эта выглядела бы, как исследовательский трактат времен соцреализма или, в лучшем случае, околонаучный доклад студента-старшекурсника. Но мы преследуем несколько другие цели – попытаться показать, как все это работало в повседневной жизни и довольно эффективно применялось на практике. При этом необходимо

Казахские немцы. 30 лет спустя

Согласно официальным данным, в Казахстане этнические немцы занимали по численности третье место после русских и казахов и составляли без малого миллион человек. В 1992 году Казахстан покинуло 80 тыс. немцев. В 1993 году - 100 тыс. человек, в 1994 году в Германию отбыло 120 тыс. немцев.Этнические немцы покидают Казахстан и в наши дни. И уже по неофициальным данным, даже во время жесткого

История Казахстана: легенды и легендарность

Сразу нужно подчеркнуть, что профессиональное мифотворчество в отечественной истории зародилось не с того момента, как на головы нам свалилась независимость, а задолго до этого. Делалось это целенаправленно, четко и под чутким руководством партии и правительства. И НКВД с КГБ. Безусловно, это тема для отдельной публикации (мы как-нибудь вам ее предоставим) – про то, как соцреализм уничтожал и

«Бауырсақ» сөзі нені білдіреді?

Әдетте бауырсақ тоңмайға пісірілген, қазірде оны сұйық өсімдік майына қуырады. Оның ескі пошымы ромб тәрізді болып келген, қазір оны дөңгелетіп, шар секілді домалақ пісіру дағдыға айналды.Дәстүр бойынша бауырсақ қазақта ыдысқа салынбай, дастарқанға шашып тасталған.Бұның мәні – ырзықты шектемей, көл-көсір көп болсын деген тілектен туындайды. Қазіргі дастарқан ыдысқа салып шектейді.Бұл тағам әлі

Ашамай. Икс. Керей таңба

«Ашамай» нені білдіретін сөз? Бұл сөз – Аш+амай екі сөздің қосылуынан құралған, мұндағы аш/ас сөзі «аспан» сөзінің түбірі де, екінші сөз «амай/ұмай» Жердің рухын білдіретін Ұмай ана ұғымының атауы. Ислам дәуіріне дейінгі тәңірлік танымға сәйкес бұл ғұрып баланы Көк пен Жердің ортақ ұрпағы ретінде меңзеп тұр. Түркілер Көкті әке, Жерді ана тұтады. Ашамай ер балаларға арналған ат тұрманы саналады,

«Народ войлочных стен». Серия 3. Алтайцы. Проект Армана Нурмуханбетова

«Народ войлочных стен». Серия 2. Калмыки. Проект Армана Нурмуханбетова

«Народ войлочных стен». Серия 1. Азербайджанцы. Проект Армана Нурмуханбетова

Политсуфлёр: «Труд, трут и ртуть»

Политсуфлёр: «Язык жестов и испанский стыд»

Политсуфлёр: «Талибан: ориентация – север!»

Политсуфлёр: «Самохамчики рулят на дорогах»

ПолитСуфлёр: «У кого что Полит...»

Авторы